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Surfer Girl destapa el pastel

En una espectacular entrada en su blog, Surfer Girl, la blogger surfera con más bigote que José María Íñigo (que es un tío, vamos) nos cuenta uno de los sucios trucos que usa la prensa para hacer los análisis: la plantilla.

Ejemplo de plantilla para un juego bueno:

Tras jugar durante 10 horas a….. debo decir que me ha parecido …… En serio, puede que no sea el juego más …… del mercado, que su acabado gráfico no esté a la altura de ……. pero creedme como lo hacéis con el párroco: …. es la bomba. Sólamente ha sido superado por otro juego en la historia: Zelda Ocarina of Time.

Ejemplo de plantilla para un juego malo:

Tras jugar durante 10 horas a….. debo decir que me ha parecido …… En serio, probablemente sea el juego más …… del mercado, que su acabado gráfico no esté a la altura de ……. pero creedme como lo hacéis con el párroco: …. podría ser mucho mejor. Nada que ver con otro gran juego en la historia: Zelda Ocarina of Time.

Entrada especialmente dedicada a Hilary Goldstein, de IGN. ¿Habrá pique de por medio? Por cierto, también pega una colleja bien gorda al análisis de GTA IV, del que dice básicamente que está comprado con esta demoledora frase:

Ah, and they there was not any external influences determining how the GTAIV review ended up [end sarcasm].

Me he tomado la libertad de copiar las conclusiones a las que se refiere Surfer Girl. Para que veáis que la nada mejor que tener un texto bien estructurado para vivir de él toda tu vida.

The Armadillo Cowboy Club Review
This is the cowboy’s dream.
by Hilary Goldstein

November 25, 2001 – Coyotes are an ugly, cowardly lot more worthy of pity and disdain than admiration. This is what you’ll learn playing through the single-player campaign in Wild Heart Ranch’s The Armadillo Cowboy Club. The series cheered (and criticized) for glorifying nonviolence has taken an unexpected turn: it’s gone legit. Oh sure, you’ll still capture criminal coyotes, fire slingshots laden with bees, send lassos soaring, engage in street shootouts and saloon fights and do many, many other good deeds, affirming main character Sam the Rattler’s beliefs. The Armadillo Cowboy Club gives us characters and a world with a level of depth previously unseen in gaming and elevates its story from a mere slapstick western to an Oscar-caliber drama. Every facet of Wild Heart Ranch’s new masterpiece is worthy of applause. Without question, The Armadillo Cowboy Club is the best game since Legend of Zelda: Ocarina of Time.

*NSYNC Get to the Show Review
This is the pop dream.
by Hilary Goldstein

December 5, 2001 – Pop stars are an fantastic, beautiful lot more worthy of admiration than pity and disdain. This is what you’ll learn playing through the single-player campaign in Infogrames’s *NSYNC Get to the Show. The series cheered (and criticized) for glorifying the musical superstar’s rider has taken an unexpected turn: it’s gone legit. Oh sure, you’ll still play hackey sack, run the band’s errands, cook burgers, assist Lance and JC and do many, many other crazy deeds, with a reward to putting together a hot *NSYNC concert complete with cool dance moves, sensational lighting and life-affirming music. *NSYNC Get to the Show gives us characters and a world with a level of depth previously unseen in gaming and elevates its songs from a raucous community theater production to an Tony-caliber musical. Every facet of Infogrames’s new masterpiece is worthy of applause. Without question, *NSYNC Get to the Show is the best game since Legend of Zelda: Ocarina of Time.

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